ΑΓΓΕΛΙΕΣ - ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   

 

Μέλος της "ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ" (Όμιλος Προστασίας & Ανάπτυξης Δεξιοτήτων)

Σάββατο, 18 Νοεμβρίου 2017
14:11:14

 

 

 

Μεσογειακή διατροφή και γυναίκεια γονιμότητα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Μεσογειακή διατροφή είναι μια διατροφική συνήθεια που έχει εμπνευστεί από τις συνήθειες

που έχουν σε θέματα διατροφής κυρίως στην Ελλάδα και λιγότερο από άλλες χώρες της Μεσογείου, είναι δε τόσο ευεργετική που μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη της γυναικείας υπογεννητικότητας.

Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της δίαιτας περιλαμβάνονται σε σχήμα πυραμίδας:

Για καθημερινή κατανάλωση

•             Δημητριακά και τα προϊόντα τους (ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί, κτλ). Παρέχουν ενέργεια, είναι χαμηλά σε λίπος, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και μειώνουν τη χοληστερόλη.

•             Φρούτα και λαχανικά. Αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών και πολλών βιταμινών, ενώ δρουν προστατευτικά ενάντια στα καρδιαγγειακά νοσήματα και διάφορες μορφές καρκίνου.

•             Όσπρια και ξηροί καρποί. Έχουν πολλές φυτικές ίνες και βιταμίνες δίνοντας ενέργεια στον οργανισμό.

•             Ελαιόλαδο. Προστατεύει ενάντια στη στεφανιαία νόσο, μειώνει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης, ενώ αυξάνει την «καλή χοληστερόλη».\

•             Γαλακτοκομικά προϊόντα. Αποτελούν καλή πηγή ασβεστίου που βοηθάει στη διατήρηση της οστικής μάζας προλαμβάνοντας τον κίνδυνο φθοράς. Είναι καλό να  περιέχουν χαμηλά λιπαρά.

Για κατανάλωση λίγες φορές την εβδομάδα

•             Ψάρια. Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου εξαιτίας των ω3 λιπαρών οξέων που περιέχουν.

•             Πουλερικά. Παρέχουν πρωτεΐνες υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς και σίδηρο.

•             Αυγά. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία.

•             Γλυκά. Πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.

Λίγες φορές το μήνα

•             Κρέας. Περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής διατροφικής αξίας, σίδηρο και βιταμίνες.

 

Η διατροφική σύνθεση της Μεσογειακής Διατροφής έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ίνες με καθημερινή κατανάλωση ελαιόλαδου που συμπεριλαμβάνει την υψηλή περιεκτικότητα της δίαιτας σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Fertility and Sterility, η μεσογειακή διατροφή, βοηθά στην αντιμετώπιση της γυναικείας υπογονιμότητας.

Στο Ιατρικό Κέντρο Έρασμος στο Ρότερνταμ, δόθηκε ένα διαιτολόγιο σε γυναίκες που προσπαθούσαν να μείνουν έγκυες, που ήταν πλούσιο σε λαχανικά, φυτικά έλαια, όσπρια και ψάρια.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που υιοθέτησαν την μεσογειακή διατροφή, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να μείνουν τελικά έγκυες, βάση του αποτελέσματος ονόμασαν την μεσογειακή διατροφή «δίαιτα συνειδητής υγείας».

Τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, και η  βιταμίνης Β6, σύμφωνα με τους Oλλανδικούς ερευνητές, εμπλέκονται στον εμμηνορροϊκό κύκλο της γυναίκας, στην ωορρηξία και στη διατήρηση της εγκυμοσύνης.

Η χορήγηση βιταμίνης Β6 στις γυναίκες που δυσκολεύονται να κυοφορήσουν, αυξάνει τις πιθανότητες να συλλάβουν, καθώς λειτουργεί σαν ρυθμιστής για πολλά γυναικολογικά θέματα ακόμα και για το γυναικείο στήθος αλλά και τον θηλασμό.

Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Δημοσιογράφος

 

Μέλος της "ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ" (Όμιλος Προστασίας & Ανάπτυξης Δεξιοτήτων)

Back to top
Go to bottom